Aquesta setmana s’han iniciat les primeres tasques d’adequació del terreny

Després de la visita dels  tècnics de la Xarxa Viària de la Diputació de Girona, els tècnics locals i de l’empresa que ha d’executar el tram pendent de la via verda entre Ripoll i Campdevànol, aquesta setmana s’han començat a fer les primeres tasques d’adequació del terreny, que en aquest cas serà el desbrossat.

La visita al terreny va servir per estudiar les possibilitats d’execució d’aquesta obra complexa, sobretot pel que fa a la unió del camí ral que va de Ripoll amb Campdevànol, que queda tallat a l’entrada de la localitat. Aquest pas suposarà la construcció d’un pas subterrani a la carretera N-260 i a continuació un pont –passadís per salvar el riu Freser. Aquestes obres comportaran algunes afectacions puntuals al trànsit, que s’aniran informant degudament. La data d’inici d’aquestes encara no està acordat.

Unir Ripoll i Campdevànol pel camí ral és un projecte  molt esperat des de fa anys i que suposarà l’enllaç amb la via verda que arriba a Ripoll des de Sant Joan de les Abadesses, i que amb l’arribada a Campdevànol es podrà seguir fins a Gombrèn, tram que també està en procés de construcció.

Una realitat propera que suposarà un reclam turístic i de negoci  més,  pel municipi i per la comarca, i sobretot pels amants de la natura i el senderisme, que podran anar des del mar fins a la muntanya per una ruta segura i amb un entorn idíl·lic.

Aquesta actuació és possible gràcies a un conveni de col·laboració entre la Diputació de Girona, el Consorci de les Vies Verdes de Girona i l’Ajuntament de Ripoll i els ajuntaments de  de Banyoles, Campdevànol, Cornellà Del Terri, Esponellà, Fontcoberta, La Vall De Bianya, Palol De Revardit, Porqueres, Ripoll, Sant Joan De Les Abadesses, Sarrià De Ter, Sant Julià de Ramis I Serinyà pel cofinançament i les condicions d’execució i lliurament de les obres d’ampliació de la xarxa de vies verdes a les comarques gironines entre el Pirineu de Girona i la Costa Brava. L’execució de l’obra suposarà un cost de 5.235.892,79 € dels quals l’Ajuntament de Ripoll aportarà 194.195,56 €, els ajuntaments restants 1.564.802,79 €, el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) el 50% del cost total, la Diputació de Girona el 25% i el Consorci Vies Verdes aportarà costos de gestió i direcció del projecte global.

Galeria imatges https://photos.app.goo.gl/AcA1VwXyeZ82qfGY8