Aquest migdia s’ha presentat oficialment el nou pati de l’escola Joan Maragall. Un espai sensorial que en un futur serà obert per a tots els infants de la població. S’hi han realitzat diverses millores per convertir-lo en un indret pedagògic, de joc, d’experiència i aprenentatge, pensat per al desenvolupament dels infants. Aquesta va ser la proposta més votada als Pressupostos Participatius 2019, amb un cost aproximat de 50.000 euros. El projecte s’ha treballat entre el personal del centre, les famílies, els infants, la ciutadania, el Departament d’Educació i els serveis tècnics de l’Ajuntament.
L’objectiu és que tots els habitants de la vila puguin fer ús del pati i esdevingui un espai obert a la ciutadania. Ara, però, les condicions de la pandèmia de la Covid-19 no ho permeten, ja que obrir-lo augmentaria el risc de contagis. Quan les dades epidemiològiques millorin, l’Ajuntament, d’acord amb el projecte treballat conjuntament amb l’escola, procedirà a fer-ho.
A la presentació i visita al nou pati, hi ha assistit l’equip directiu de l’escola, a més del regidor i cap de l’Àrea de Serveis al Territori de l’Ajuntament, Joaquim Colomer i la regidora de Convivència, Participació i Educació Mª Dolors Vilalta.
Vilalta apuntava que “s’hi ha implicat tothom que ha volgut exposar idees i propostes, des de diferents àmbits”. Colomer ha exposat que “s’han incorporat elements de joc que poden fer servir des dels més petits als més grans. S’ha pavimentat el pati superior, s’han col·locat uns tobogans i diferents ‘casetes’, un pas sensorial i altres jocs”. A més, quan es pugui obrir, “serà un espai molt amable perquè les famílies i els nens i nenes puguin jugar-hi. Aquí veiem el resultat de la participació ciutadana, que obté els seus fruits”
Susanna Urtós, directora de l’escola Joan Maragall, explicava que “aquest pati està pensat perquè els nens i nenes aprenguin jugant”. Natàlia López, cap d’estudis del centre, apuntava que “es tracta d’un espai educatiu, inclusiu i que afavoreix les relacions socials entre els alumnes, la convivència, els dona positivitat i possibilitats de desenvolupar la seva creativitat”. Per la seva banda, la secretària de l’equip directiu, Mariona Santanach, detallava que “els mateixos alumnes han decidit quines són les normes de cada joc que hi ha al pati, com ara el rocòdrom o a les passeres”.
Aquest pati és el resultat del treball col·laboratiu entre ciutadania, administració i centre educatiu. Per tant, compleix tots els objectius que es persegueixen en el procés dels Pressupostos Participatius.
Descàrrega d’imatges de la presentació: https://photos.app.goo.gl/SCX12Jurs6byGm5LA