L’aplicació Línia Verda incorpora des d’ara un nou servei. Es tracta d’un sistema d’alarma que està pensat per a situacions que requereixin la presència immediata de la Policia Local al lloc on s’estigui produint l’afectació. Per tant, s’ha d’utilitzar només en incidències greus molt concretes i fent servir sempre el sentit comú.
La manera de fer-la servir és molt senzilla. Un cop s’entra a l’aplicació i se selecciona al menú ‘Nova Incidència’, apareixerà una de les opcions anomenada ‘Alarma’. Un cop es prem aquesta, caldrà especificar la localització i es podrà adjuntar si es vol, una foto. També cal incloure observacions sobre el problema. Tot seguit l’aplicació demana una segona identificació per part de l’usuari i finalment, es registra la incidència. Aquesta arriba automàticament al telèfon mòbil de guàrdia de la Policia Local de Ripoll. Per tant, els agents del cos poden conèixer al moment què està passant, gràcies a la col·laboració ciutadana.
Aquest avenç ha estat possible gràcies a l’adquisició del servei LiVe Gestión per part de l’Ajuntament, que permet a la Policia disposar d’aquesta opció integrada a l’app Línia Verda.
Què és Línia Verda?
El servei de Línia Verda és un canal de comunicació directa a través del qual la ciutadania posa en coneixement de l’Ajuntament aquells desperfectes que detecta al municipi. Per poder utilitzar-lo, és necessari procedir a la descàrrega de l’APP Línia Verda. Per a això, l’usuari accedeix a Google Play o APP STORE en funció de la tecnologia emprada en el seu Telèfon intel·ligent (Android/iOS). Una vegada localitzada, es duu a terme la descàrrega de manera gratuïta. A partir d’aquest moment, l’usuari selecciona el municipi, en aquest cas Ripoll, i comunica la incidència. El procediment és molt ràpid i senzill.
A banda del nou sistema d’Alarma, hi ha altres tipologies d’incidències que es poden comunicar al personal de l’Ajuntament, amb l’ajuda que l’app detecta les coordenades del desperfecte. D’aquesta manera els Serveis Tècnics poden començar els tràmits per donar-hi resposta.
A més de comunicar una incidència o plantejar una consulta, el servei també disposa d’un ampli contingut d’informació mediambiental i permet fer una consulta d’aquesta temàtica a través de l’opció “Fes la teva consulta”. En un termini màxim de 24 hores es rep resposta per part d’un equip d’experts en la matèria de forma completament gratuïta. Aquesta informació també es pot consultar a www.liniaverdaripoll.cat. A més també es pot contactar telefònicament al 902 193 768 en horari de 8.00 hores a 17.00 hores (cost de l’establiment 0,07 €/min).
L’Ajuntament fa una crida als veïns i veïnes perquè utilitzin aquest canal directe de comunicació que permet la millora del municipi gràcies a la participació de la ciutadania. De fet, ja compta amb una important participació.