El divendres 5 de juliol la Sra. Elisabet Abad i Giralt, directora de l’ Agencia Catalana de Consum (ACC) , va visitar Ripoll per fer seguiment de les actuacions i les tasques en matèries de consum que es realitzen al territori així com per conèixer les necessitats que es deriven d’aquest àmbit. La jornada va iniciar amb una reunió entre la Sra. Abat, l’alcalde de la vila, el Sr. Jordi Munell, el President de la Unió de Botiguers, Sr. Josep Forcada i altres càrrecs de l’ACC.

De la reunió Munell va destacar que “hem detectat en el darrer any, a través de la junta local de seguretat, un increment de denuncies per motiu d’estafes per compres a través d’Internet. Per tant demanem a l’agencia una campanya enfocada amb aquest tema que ens preocupa”. Munell també va demanar recolzament a l’agencia per fomentar les compres al comerç local i als serveis de proximitat, recordant que “cada vegada que es consumeix a l’exterior són diners que marxen de l’economia local i o comarcal”.

Per la seva banda Beth Abad va expressar que “l’objectiu de la visita ha estat conèixer de primera mà les necessitats del territori, que no són massa diferents que les de la resta de país, i a partir d’aquesta informació aplicar mesures i actuacions que promoguin el comerç local, el producte de qualitat i els productes elaborats a aquí”. Abad va anunciar que “l’agencia té prevista una campanya de comunicació i sensibilització, per fomentar el consum responsable, sostenible i que mostri a les persones consumidores, els avantatges que té consumir productes de proximitat”.

Forcada va reforçar el comerç local com a eix vertebrador de la vida d’un municipi i va constatar que “el comerç local de Ripoll, sense diferència d’altres municipis pròxims, té alts i baixos en la facturació segons l’època de l’any”. També va afegir que “ actualment el sistema de compra ha canviat, es compra molt per Internet però en el moment de problemes és el comerç local el que aporta la solució”. Forcada es va mostrar content amb el comerç que hi ha a Ripoll i va finalitzar dient que “ no esperava grans canvis a curt plac, que es tractava de sobreviure i sobretot adaptar-se a un nou sistema de venda, sense perdre l’essència de la proximitat però sí adaptant-se a les necessitats del consumidor”.

Durant la visita la Sra. Abad també es va reunir amb empresaris de Ripoll que van mostrar la seva preocupació per temes de competència deslleial, sobretot per productes que arriben d’altres països i que no compleixen els requisits tècnics de seguretat que es demana al nostre país. En aquest cas Abat es va mostrar compromesa en la lluita per acabar amb aquestes males praxis i en potenciar el consum compromès, igualitari, sostenible, pròxim i proper.

Galeria imatges https://photos.app.goo.gl/6jYEDFNQf43dkdFR8